Arbetsförmedlingen...

... kommer att få besök av mig idag.
.
Nu tänker jag inte åka dit för att söka jobb... nej... tvärtom faktiskt... jag och min kollega Leffe ska istället erbjuda människor en sysselsättning hos oss på VågaVa... eller rättare sagt på våran helt nystartade second-hand butik med tillhörande café... vars namn vi fortfarande diskuterar... vi har kallat det för "VågaVacoop"... "VågaVabutiken"... men fortfarande inte hittat det rätta namnet på verksamheten som ju är tänkt att växa och innefatta lite av varje om allt funkar som vi vill... vi startar upp och börjar med en second-hand butik och ett café... sen får vi väl se vart det leder.
.
Men vad fan ska vi heta... finns det någon som har ett bra förslag?
.
Hur det hela kommer att se ut och fungera när det blir färdigt ska bli spännande att se.
.
Att jobba på VågaVa är helt klart världens bästa jobb... och naturligtvis så ska vi tillsammans se till att fortsätta vårt arbete på samma sätt... det borde ju vara en mänsklig rättighet att ha en sysselsättning att gå till där jag som enskild individ känner mig välkommen... jag vill mer än gärna ge bort den känslan som jag känner en måndag morgon på väg till jobbet... för den känslan är behaglig... jag tycker helt enkelt att det ska bli skoj att att komma till mitt jobb... jag känner tryggheten att vara en del av någonting större än mig själv... och även om livet inte alltid innebär att jag skuttar omkring i ett glädjerus så har jag ett ställe att gå till där jag kan vara trygg... hur jag än mår.
.
Idag så ska jag försöka berätta att det kan vara en väldigt god idé att ta chansen att hänga med oss på VågaVa... och att det har visat sig vara någonting som passar de flesta... för på VågaVa är vi alla vackra och värdefulla människor... och att känna sig vacker och värdefull är ju helt okej... eller hur?

Kommentera inlägget här :