Att föreläsa...

... är fortfarande riktigt skoj.
.
Jag har hållt på att åka land och rike runt för att föreläsa i rätt många år nu... och jag har inte tröttnat en enda sekund... tvärtom så tycker jag fortfarande att det är hur skoj som helst... visserligen så har jag blivit allt mer nervös ju längre tiden gått men det är väl kanske inte så konstigt... jag ställer ju tyvärr större och större krav på mig själv som föreläsare... och i morse så vaknade jag en timme innan klockan ringde... troligtvs bara för att jag ska iväg och föreläsa om någon timme... konstigt... jag som inte brukar bli livrädd förrän några minuter innan jag börjar prata... kanske beror det på något helt annat... t.ex. att det närmar sig årets Gullbrannakonvent och att vi som har hand om programmet inte är riktigt klara med allt... än.
.
Det jag vill säga är nog att jag känner mig en liten smula stressad... och för mig personligen så innebär stress 100 gånger av 100 för mig att det är någonting som jag inte gjort... än.
.
Full fart och mycket att göra stressar mig inte... nä... stress är det som jag inte gjort.
.
Jag är blir inte stressad av att ha mycket att göra... full fart och intensivt får mig att trivas som fisken i vattnet... det gör mig snarare lugn... jag blir mer stressad av att inte ha någonting att göra... och mest av allt av att stoppa huvudet i sanden och strunta i saker som jag borde ha gjort... för länge sedan... den stressen kan t.o.m. ge mig ångest.

Kommentera inlägget här :