Kosläpp...

... är underhållning på hög nivå.
.
När jag sitter vid mitt frukostbord så slänger jag ett litet öga på TV:n som står på... Nyhetsmorgon rapporterar och visar bilder på när en bonde släpper ut sina kor i hagen... visserligen så ville han egentligen vänta några dagar eftersom det var så blött i hagen och korna mest trampade sönder den när de skuttade omkring i den... men detta är en publikdragande händelse så här kunde han inte låta alla som kommit bli besvikna... och glada kor som kommer ut i det fria är onekligen någonting som sprider glädje... frihet är verkligen någonting att glädjas åt.
.
När kossorna hoppas färdigt så tar de det ofta ganska lugnt och njuter av sin frihet.
.
Så jag vänder min blick ut genom mitt köksfönster... och ser en tom hage utan en endaste ko... bonden som brukar släppa ut sina kor i den hagen har visst inte så bråttom... men vilken dag som helst så kommer kossorna ut för att käka på gräset i den hagen... och kossor är trevliga grannar... kossorna i "min" hage är i alla åldrar... tjurar, kor och kalvar huller om buller... och att se kalvarna hoppa omkring gör naturligtvis mig glad... för vem blir inte glad över att se glada och lyckliga kossor... för visst är det väl lycka vi ser?

Kommentera inlägget här :