Parkeringsböter...

... är väl inte så himla skoj att få.
.
Men det finns någonting som jag kan glädja mig åt... nämligen att jag nu för tiden betalar mina böter... någonting som var helt otänkbart för mig för inte alltför länge sedan... parkeringsböter stod inte vidare högt på min "betal-lista"... och det är väl inte på det sättet att jag hoppar hoppsansteg och hjular mig iväg till banken (läs internetbanken) heller för att betala... lite surt är det faktiskt att få böter... fast det känns bra att kunna betala dem.
.
Det är väl skit att få böter... men det känns ändå bra att stå för mitt misstag.
.
Det var min egen snålhet som gav mig böterna... jag valde att parkera på kundparkeringen på Maxi vid högskolan i Halmstad trots att jag var väl medveten om att man bara fick stå där i två timmar... det som fick mig att ta beslutet var när jag fick syn på en parkeringsautomat på parkeringen sidan om... "ähhh", tänkte jag... "då blir det ju billigare att stå kvar på kundparkeringen"... tji fick jag.

Kommentera inlägget här :