Att göra annorlunda...

... kan vara en bra idé.
.
Snackade med min sponsor igår... om maktlösheten jag kan känna inför vissa saker som händer just nu i mitt liv... och jag fick några konkreta råd som jag redan har börjat tillämpa... och ännu en gång så förvånas jag över mig själv... hur orkar jag bara hitta på mina egna lösningar när jag har en sponsor att bolla med... en kille som jag har tillit till... och som har kompetens och inte minst den ack så viktiga distansen till mina problem... vilken gåva jag har tillgång till... det är ju helt fantastiskt... och det tog inte lång tid innan min maktlösa känsla ersattes med en liten smula hopp... det finns saker som jag kan göra... jag kan förhålla mig till problemet på ett helt annat sätt... idag så känner jag att jag kan göra lite annorlunda... att det finns en helt ny roll som jag kan ta på mig för att erbjuda ett annat allternativ till någon som står mig mycket nära... så nu tänker jag göra om och göra rätt... och det känns fan tiktigt bra... resultatet ligger förvisso inte i mina händer... men det är ju en helt annan sak.
.
Det händer lite då och då att det kan vara en bra idé att växla spår och göra saker och ting på ett annat sätt.

Kommentarer :

#1: Gabriella.

Vad skönt att ha någon att vända sig till. Lycka till och kram <3

Svar: Ja det är verkligen en gåva att ha någon att vända sig till... det borde vara en mänsklig rättighet.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :