Vinnare...

... är vi allihopa.
.
I livets lotteri så måste väl ändå högsta vinsten vara... livet... och då är ju alla vinnare... och måste kanske fråga oss själva hur vi förvaltar vår vinst... känner du dig som en vinnare idag?
.
Här ligger en vinnare och solar sig i glansen av detta underbara tillstånd som kallas för livet.
.
Idag så ska jag göra mitt allra bästa för att njuta av livet på livets villkor... en inte alltid helt enkel uppgift... men jag kan ju alltid mata in lite praktiska trix för att underlätta... som att t.ex. utgå från att mänskligheten till sin natur egentligen är både kärleksfull och god... åtminstonde till 99,8 %... och när jag lägger focus på det faktumet så blir det omedelbart betydligt enklare att leva livet på livets villkor... som en vinnare.

Kommentarer :

#1: Blixt

Fantastiskt formulerat,dristar mig till att citera dig,särskilt inledningen på inlägget gick rakt in i hjärtat,och huvudet...det är annars världens längsta halvmeter mellan huvud och hjärta,men du lyckades med orden igen :-

Svar: Tack... blev jag glad över att höra :-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :