1000 kronor...

... kostar det mig.
.
Att bo på landet har sina fördelar... och nackdelar... ta bara det här med snöskottningen... den är minsann inte gratis... men vill jag kunna ta mig till jobbet eller någon annanstans överhuvudtagen när det har snöat ute hos mig så behöver jag hjälp... och då kan de 1000 kronor som jag nyss fick betala bonden som sköter om vägen hem till mig vara väl investerade pengar... inte för att jag hade råd med det just nu... men jag har ju inget val... allternativ finns liksom inte... så jag väljer att vara en väldigt tacksam kille som betalar bonden med ett glatt leende på mina läppar... och tro mig... det känns faktiskt riktigt bra.
.
Snart är det vinter hemma i Brännebassalt igen... och då är det skönt att ha en skottad väg till civilisationen.
.
Det fanns en tid då bonden inte ens kom hem till mig för att be om pengar till snöskottningen... och jag tror inte för en enda sekund att det berodde på att han tyckte att jag skulle slippa betala... jag tror mest att det berodde på att jag var en kille som valde att leva utanför samhället och samhällets regler... och att han inte ville ha med mig att göra... inte ens för att kräva mig på lite pengar... men idag så är jag en samhällsmedborgare som lever på samhällets villkor... och bonden behandlar mig som vem som helst... det gillar jag.

Kommentera inlägget här :