Äntligen måndag...

... låter ju lite konstigt.
.
Jag har ingenting emot att vara ledig några dagar... men jag kan ändå inte låta bli att reagera lite på hur skoj jag tycker att det är att gå upp en måndag morgon... det är ju nästan overkligt... för någostans har jag ju fått lära mig att måndagsmorgnar ska vara jobbiga... allra helst om man som jag är tvungen att gå upp klockan 05.45... men så är det inte... okej jag är inte klarvaken när jag vaknar... men jag hoppar ändå ur min säng direkt när klockan ringer... leende hade väl varit att ljuga men näst intill faktiskt... jag ser helt enkelt fram emot denna dag.
.
Nu lämnar jag tågstationen i Halmstad och glider iväg mot Helsingborg... ännu en dag i skolans värld.
.
Visserligen så hade en propp gått i mitt hus så jag fick duscha i mörker... det är en sladd till bilen och min kupevärmare som strular... så jag får ta och köpa lite nya proppar på vägen hem idag så att jag ser vem det är som duschar i mitt hus på morgnarna... men det var inget som kunde förstöra min morgon... och nu sitter jag på tåget på väg till skolan... och det känns himla bra.
.
Tänka sig... på en måndagsmorgon.

Kommentera inlägget här :