Back to basic...

... är ofta bra.
.
Det händer att det uppstår lite problem på mitt arbete med VågaVa... oftast är det samma saker om och om igen... inte så konstigt eftersom vi ju trots allt har en viss genomströmning av folk i vår förening... och ibland så måste vi som varit med ett tag stanna upp och se vad problemet är... det är lätt att glömma bort att alla inte har varit med om samma sak tidigare... att vi liksom är tvungna att uppfinna hjulet igen... gång på gång... och idag så kunde jag känna att det är bra med lite distans... då är det lättare att se sakerna som de är... och inse att ett problem egentligen bara är en förtåckt lösning... och i detta fallet så är det en klassiker... back to basic ... stanna upp och komma ihåg att vi har en vision på VågaVa... nämligen att erbjuda en plats för förändring... och från dag ett så innebar det faktiskt ett ställe att bli drogfri på... det är huvudsyftet med vår verksamhet... vilket i praktiken är att rädda liv... på riktigt.
.
VågaVa är en mirakelfabrik... vi är ett helt gäng som har lyckats med konstycket att bryta med drogerna.
.
VågaVa är idag en förening fylld med alla möjliga och omöjliga sorters människor... och det är inte alla som har en bakgrund som missbrukare eller ens en gång anhörig till någon som knarkar eller super... vilket vi ser som en stor tillgång... vi som har brutit med vårt missbruk har faktiskt mycket kunskap att dela med oss av till de som inte missbrukar... och naturligtvis så har dessa människor mycket att erbjuda oss missbrukare... det är fantastiskt att se hur vi bryter ner fördommar åt alla håll och kanter... men... det finns en baksida... och det är att vi kan "glömma" bort vår vision i vår strävan om att skapa nya möjligheter... visionen som är att avskaffa oss själva... för vi vill ju allra helst leva i ett samhälle helt fritt från alla sorters missbruk... ett samhälle där VågaVa har spelat ut sin roll... som är att erbjuda en plats för den som vill leva ett drogfritt liv.

Kommentarer :

#1: pedro

Älskar min praktik på våga va och är otroligt tacksamt att det finns för det är tack vare er och min vilja som jag är drogfri idag och första gången på många år som jag lyckats hålla mig utanför grindarna en hel somnar istället blev det en hel sommar på tylösand :-)

Svar: Du är ett mirakel min vän... glöm aldrig det.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :