Flygplan...

... och multiverktyg.
.
Det bidde tvärstopp när jag skulle gå igenom incheckningen till flyget... man hittade ett multiverktyg i min väska... och t.o.m. jag fattade att det inte var okej... kanske inte så mycket för avbitarfunktionen som för det faktum att det ju även är en kniv... och vapen är inte okej på ett flygplan... vilket jag faktiskt tycker är rimligt... ja inte bara rimligt... jag tycker nog allt att det är en riktigt bra regel... vapen och flygplan är ingen bra kombination.
.
Ett multiverktyg kan vara på sin plats när jag flyger med min vinge... men inte på ett passagerarplan.
.
Nu ska jag stiga på planet till Oslo... sen får jag vänta där i några timmar innan jag flyger vidare till Molde... och det känns riktigt bra även om det är lite drygt på flygplatser... jag gillar ju att sitta och kolla på människor... vi är ett intressant släkte... och nu ringde min telefon och gav mig lite besked... ett var att jag blir hämtad på flygplatsen... ett annat var att det visst var väldigt mycket väder i Molde... det låter spännande... jag tror faktiskt att hon menade vinter... tjoho.

Kommentera inlägget här :