Gör om...

... gör rätt.
.
När jag idag träffade mina VågaVa-polare på stationen så var vi rörande överens om att vi behövde göra en förändring... vårt skolprojekt har en uppenbar brist... det blev lite (eller rätt mycket faktiskt) för mycket av ett VågaVa-projekt och för lite av ett Lunds Universitet-projekt... en av de absolut största bristerna är den totala avsaknaden av socionomstudenter och alldelses för många från VågaVa... vilket i detta fallet innebär att vi inte delade upp oss ett endaste dugg... vilket naturligtvis är helt vansinnigt om vi nu skulle vilja lära oss något nytt... VågaVa-projekt har vi ju hela livet på oss att göra... att få en utbildning på Lunds Universitet är däremot någonting som sker under en begränsad tid... för att inte tala om hur mycket jag misstänker att vi faktiskt har att lära oss av sociononstudenterna... vi behöver inta vara duktiga... vi behöver bara vara oss själva.
.
Jag vill göra om och göra rätt... i detta fallet så innebär det att jag behöver göra saker och ting på ett nytt sätt.
.
Det fodras stort mod för att erkänna att man valt fel... men vi är modiga morska män från VågaVa... så vi kommer att våga göra om och göra rätt.

Kommentera inlägget här :