Jag bara älskar Zlatan...

... mer och mer för varje dag.
.
Det snackas ju en hel del om Bosse Hansson och hans rasistiska uttande... han kallade visst någon AIK-spelare för "svarting"... och några av hans kolleger ville bortförklara det med att man kan kalla en chokladboll för "negerboll"... för mig personligen så haltar den förklaringen en hel del... men det är min personliga åsikt... däremot så fick Zlatan en fråga om ämnet och jag gillar verkliogen hans svar... jag citerar:
.
"För mig är fotboll en religion, och alla är välkomna. Spelar ingen roll vart du kommer ifrån eller om du är vit, svart, kines eller vad du än är. För mig är fotbollen en religion och alla är välkomna. Det är därför vi spelar fotboll och det är så vi kopplas ihop. Alla kan få göra det och utföra det och framför allt spelar det ingen roll var man kommer ifrån."
.
Killen är ju för fan en poet... jag bara älskar Zlatan.

Kommentera inlägget här :