Maktlöshet...

... kan vara riktigt jobbigt.
.
Det finns en hel del prylar som jag är maktlös inför... ibland så kan det vara väldigt svårt att acceptera... och så tror jag att det ska vara... vissa grejer ska man fan inte acceptera... som när nära och kära gör sitt bästa för att sabba sina liv... då det känns det för jävligt att man inte kan få lov att banka in vett mellan öronen på dem... men det hade ju inte hjälp heller... det går fan inte att hjälpa någon som inte vill ha någon hjälp... tyvärr... då kan det enda som återstår att göra vara att göra det jobbigt för dem... i alla fall när det gäller droger... det ska fan vara jobbigt att knarka... allra helst för den som inte fattar att det inte är en bra idé att bli narkoman... att det enda ett sådant liv leder till oftat är fängelse, instution och död.
.
Det finns tillfälle då jag vill kunna sätta en tvångströja på de jag tycker om.
.
Att försöka prata vett med en människa som är inne i sin "romansfas" när det gäller drogerna är näst intill ett omöjligt uppdrag... och som alla vet... att få någon som inte har en önskan att bli drogfri att sluta knarka är ju verkligen ett tillfälle att känna på hur maktlöshet känns... jag kan inte förändra någon annan än mig själv... hur gärna jag än vill... och tro mig när jag säger att det suger... det suger riktigt, riktigt fett... fan... ursäkta språket men jag blir fan förbannad.

Kommentarer :

#1: Gabriella.

Tusen styrkekramar <3

Svar: Tack...
kram
peter

skriven
#2: EvaT

Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa. För allas er skull.
Kram.

Svar: Det hoppas jag också... tack för din omtanke.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :