Och vi gjorde om...

... och vi gjorde rätt.
.
Så kom vi då till slut till skolan... berättade för klassen om vårat dilemma... och kunde rätta till vår lilla fadäs på ett lika enkelt som självklart sätt... nämligen skrota vårat projekt... dela upp oss och bli en del av de andra projekten... för min del så innebar det att jag nu är en del av ett annat integreringsprojekt... som handlar om att vi vill få familjer att samverka med varandra när det gäller nyinflyttade till vårt land... ett väldigt spännande och intressant projekt som jag tar del av tillsammans med 5 stycken socionomstudenter... som för övrigt tog emot mig med öppna armar... vilket jag naturligtvis uppskattade väldigt mycket.
.
Det kändes verkligen nattsvart på riktigt innan vi kom på att vi kunde göra om och göra rätt...
.
Det var så himla befriande att berätta för våra klasskompisar om hur det kändes och bli förstådda utan några som helst krussiduller... det var verkligen ingen som dömde oss för det... tvärtom så fick vi uppskattning för att vi vågade göra om och göra rätt med hjälp av den övriga klassen... visst fanns det en helt obefogad rädsla i mig som sa att ingen ville ha mig i sin grupp... men det tog inte många sekunder innan jag fattade att det var en helt ogrundad rädsla... som jag helt på egen hand hade skapat i min problemverkstad... ni vet de där ca. 12 centimeterna mellan mina öron där de mest underligga saker händer och sker... det är verkligen tur att det finns en betydligt större verklighet utanför mina öron att ta del av... annars så hade jag varit illa ute ska ni veta.

Kommentera inlägget här :