Så himla tacksam...

... över att ha en sponsor.
.
Jag har ju haft några lite småjobbiga dagar rent känslomässigt... och det är väl inte så märkvärdigt... att må lite hit och dit hör ju liksom till livet på livets villkor... men jag har en fördel jämfört med väldigt många av mina medmänniskor... för jag har ju en sponsor som jag kan be om hjälp... en sponsor är lite samma sak som en mentor och någonting som jag tror att alla människor skulle ha stor nytta av... jag är i alla fall oerhört tacksam över att jag har en människa som jag kan be om hjälp med vägledning när jag står inför någon av livets knepigheter... i vilket fall som helst så känns det skönt att ha haft ett snack med min sponsor idag... och mitt liv ser genast betydligt enklare ut just nu... lite av min ångest släppte direkt.
.
Lite vägledning kan nog de flesta människor behöva lite då och då... och jag tycker att alla borde ha en mentor.

Kommentera inlägget här :