Syntetiska droger...

... handlar det om.
.
Jag har precis varit på en föreläsning som handlade om syntetiska droger... och även om jag fattar själva anledningen till varför man petar i sig droger så fattar jag i princip ingenting av hur man tillverkar syntestiska droger... men... jag förstår att det är himla enkelt och någonting som jag lätt skulle kunna lära mig om jag skulle vilja utveckla den förmågan... nu har inte jag det intresset längre... det fanns en tid då jag faktiskt tillverkade mängder av alkohol som ju också är en drog... och på den tiden var jag naturligtvis väldigt intresserad av metodutveckling... snabbare... renare... bättre... mer förtjänst... ledord för vilken seriös företagare som helst.
.
Produktutveckling är lönsamt... och det gäller i allra högsta grad tillverkning av droger.
.
Hade det varit idag så kanske jag hade valt att tillverka någon annan drog... vem vet... marknaden för hembränd sprit måste ju vara betydlgt mindre än när jag brände sprit... och då kanske det hade varit mer lönande att slå sig in på en annan marknad... syntetiska droger verkar ju vara "framtiden"... och ett sätt att samtidigt slå sig in på helt nya marknader... droghandel handlar ju till sist och synes om precis samma sak som det alltid har gjort... pengar.

Kommentera inlägget här :