Att ladda ner på nätet...

... är ju olagligt.
.
Jag kom ihåg för en massa år sedan när jag lärde mig att ladda ner musik från nätet... herregud vad jag gick loss på det... jag laddade ner... och laddade ner... fyllde hårddiskar med massor av musik... köpte drivor av tomma CD-skivor som jag brände in ny musik på... lärde mig att göra omslag... fyllde min bil med musik... det var CD-skivor precis överallt... så är det inte längre... alla CD-skivorna är för länge sedan nerpackade.
.
För vem laddar ner musik från nätet och bränner ut den på en CD-skiva nu för tiden... inte jag i alla fall... i min bil finns det bara en enda CD-skiva... och det är talarna från det senaste Gullbrannakonventet... alla andra skivor har för länge sedan spelat ut sin roll... jag har ju Spotify på mobilen och det är ju mycket smidigare... bara att koppla in och lyssna på det jag vill just då... eller som i somras... SR-play... sommarpratarna... helt underbart att kunna lyssna precis när jag ville lyssna.
.
Det enda jag behöver idag är en telefon... här finns allting (och lite till) som jag tidigare laddade ner och brände ut på CD.
.
Om... Gud förbjude... jag fortfarande skulle överväga att ladda ner någonting från nätet så skulle det vara ljudböcker... och i så fall hade jag lagt in dem på ett USB-minne som jag kunde stoppa in i min bilstereo... och lyssnat på när jag satt i min bil och körde... om inte annat så för att jag kör så mycket lugnare då... håller hastigheterna när jag glider fram på vägarna... som igår då jag lyssnade på min Podcaster (en liten fin app på min telefon) och fick höra Jennifer Wegerup prata om Zlatan... i dessa lägena så älskar jag tekniken.
.
Nu har jag tänkt mig att lyssna vidare på Jan Guillou... Dandy... fortsättningen på hans serie om 1900-talet... den första boken (Brobyggarna) i serien var till min förvåning riktigt bra och jag ser fram emot att lyssna vidare på romanserien om det stora århundrandet... och det känns bra att ha en bok i bilen som gör att jag gärna kör några extra mil bara för att kunna lyssna lite till.
 

Kommentera inlägget här :