Gör om...

... gör rätt.
.
Det är verkligen helt okej att göra fel... hur ska vi annars kunna lära oss att utvecklas... man måste ju faktiskt våga ta risken att misslyckas för att kunna lyckas... igår så hade jag ett himla dåligt möte med några av de som jobbar här och en repensentant från arbetsförmedlingen... och jag missade helt och hållet mötets natur... och vad det egentligen handlade om... för jag svävade iväg... i mina visioner.
.
Tack och lov så har jag en kollega som gjorde mig uppmärksammad på det... och han känner mig och vet hur jag fungerar när jag börjar att brinna för någonting... då har jag lätt för att missa det som händer runt omkring mig här och nu... jag fastnar liksom i mina visioner... och det är egentligen inget fel i det... tvärtom så kan det vara en av mina styrkor att jag har en förmåga att brinna för det jag tror på... och att jag ger mig själv massor av energi genom att jobba mot dem... de fungerar lite som bensin för mig.
.
Det är inte utan att jag har mina brister och fel... skönt att det finns möjlighet att göra om och göra rätt.
.
I vilket fall som helst så har jag i dag möjligheten att göra om när jag har gjort fel... mina misstag kan förvandlas till erfarenheter... och det är ju himla bra... som någon sa åt mig... nu för tiden finns det bara två riktiga misstag jag kan göra... plocka upp drogerna igen... och inte komma tillbaka till NA om jag gjort det... ALLT annat är erfarenheter som jag kan använda mig av för att utvecklas till att bli den som jag vill vara.
.
Ja, just det... jag kunde ta ett snack med en av de som drabbades av mitt visionerande igår och ställa saker och ting till rätta... visa att jag till slut hade lyckats få in lite av den information han hade delgett mig när jag flummat iväg i mina egna tankar... och sedan så gjorde jag om och gjorde rätt... och det kändes skitbra.

Kommentarer :

#1: maritha

hej Peter, tycker det inte går en dag utan fel. :) ibland undrar jag om jag lär av mina misstag......men det är så skönt att kunna rätta till fel och misstag, missförstånd och klumpighet etc, då det går. utan att göra värre ;). fint att du är bättre KRAM

Svar: Tack... och visst är det väl skönt att vi slipper att vara perfekta... det hade ju varit skittråkigt... eller hur?
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :