I kväll...

... ska jag lägga mig tidigt.
.
Efter en dag i morgonrock hemma i Brännebassalt så tänker jag lägga mig i hyfsad tid för i morgon är det dax för skolan igen... och den vill jag minsann inte missa för allt smör i småland... jag tyckte väldigt mycket om min senaste utbildning på FUN (Fria Univeritetet Norden) men jag måste få lov att erkänna att den här kursen på Lunds Universitet också är en väldigt positiv överraskning... minst sagt... och även om det blir väldigt långa dagar så ser jag fram emot varje dag... och redan nu så lider jag lite de dagar då jag inte kan medverka... jag har några föreläsningar inbokade som jag måste göra... och en narkotikamässa att medverka på... det är inte förhandlingsbart... jag måste bara vara där... så jag kommer tyvärr att missa några dagar på utbildningen.
.
På denna utbildningen lär jag mig inte samma saker som på FUN... men jag har stor nytta av det jag lärde mig då.
.
Jag lärde mig väldigt mycket under de tre åren som vi gick på FUN... och det är inte utan att jag märker hur mycket jag har nytta av det nu på denna skolan... inte minst när det gäller min förståelse för grupprocessen... och jag ser verkligen fram emot denna veckan då vi ska åka ner till Skånes Tranås (det ligger vid Tommelilla) och sova över... hela klassen... vi ska ha en framtidsverkstad... och det ser jag också fram emot... ja jävlar... även om jag ska upp tidigare än tidigt så känns det lätt att stiga upp... det är om något ett tecken på att jag tycker att det är himla skoj att vara student i några veckor.

Kommentera inlägget här :