Talarmöte...

 
... i Halmstad.
.
Dagen bjöd på lite ändrade planer för mig... allt blir ju inte som man planerar och då gäller det att anpassa sig efter en ny situation... och då bjuds det ju på nya möjligheter... så nu blir det ett talarnöte på murargatan istället... och att umgås lite med mina fiNA vänner kan ju aldrig vara fel... klockan 18.00 ska jag ha hunnit slita mig från TV-soffan... duscha... klä på mig... och kört några mil till den stora staden... där jag kommer att trotsa uppmaningen om att hålla mig inomhus eftersom jag åtminstone tänker ta mig från min bil in till lokalen där mötet ska hållas... och säkert på ren trots stå och hänga lite bland rökarna innan jag går inomhus.
.
Har ni tänkt på att giftig rök faktiskt kan vara... väldigt giftig.
.
Det har nämligen gått ut en uppmaning till befolkningen i Halmstad om att hålla sig inomhus och stänga dörrar och fönster... allt detta för att det brinner nere i hamnen och att giftig rök kan sprida sig över staden... något som kanske inte skrämmer mig så mycket som det borde gjort... möjligtvis beror det på att jag ju under större delen av mitt vuxna liv proppat mig full av dödliga gifter av alla de slag... inte för att det på något sätt rättfärdigar att det skulle vara okej att andas in mer gift... men ja... ni fattar... lite skadad är jag allt.

Kommentera inlägget här :