Att kapitulera...

... är ju enkelt... egentligen.
.
Att kapitulera betyder för mig att jag kan ge upp... när det gäller drogerna så har jag verkligen förstått det och det är ju himla skönt... eftersom det innebär att jag har varit drogfri typ hur länge som helst... och så länge jag inte glömmer bort att jag är en beroende och kan kapitulera på daglig basis så är allt väl... men jag har fortfarande stora problem med att tillämpa principen om att kunna kapitulera i mitt övriga liv... ta det här med mina linser... i natt vaknade jag av att jag hade lite ont i mitt ena öga... jag behöver vila mina ögon och plocka ut linserna i några dagar... och nu sitter jag här och skriver en blogg... samtidigt som jag försöker hitta utvägar som innebär att jag slipper plocka ut mina linser... för att min egenvilja inte riktigt vill acceptera verkligheten som den är... att mina ögon behöver vila från linserna en dag eller två.
.
Jag gav upp... tog ut linserna och tänker leva denna dagen med mina glasögon.
.
Men jag gjorde som jag lärt mig... berättade för någon hur det låg till och gick till handling... kapitulerade... så nu sitter jag här med glasögon och skriver klart min blogg... och det känns väl... så där... för jag tycker fortfarande att det är jobbigt att behöva använda glasögon... men samtidigt så inser jag att jag behöver lyssna på min optiker som säger åt mig att mina ögon behöver vila från linserna lite då och då... så att jag inte sabbar mina ögon ännu mer... men fan vad svårt det kan vara att ge upp min egenvilja och kapitulera.

Kommentera inlägget här :