Att städa bort...

... det "gamla".
.
Röjde i min källare igår... och jag är nog allt tvungen att erkänna (om än motvilligt) att jag fortfarande är rätt mycket av en "kan vara bra att ha-kille"... för det ligger rätt mycket "bra att ha" grejer i min källare... ni vet saker som man aldrig någonsin kommer att använda men som ändå känns lite... "bra att ha" utifall... som t.ex. ett och ett halvt paket golv (räcker inte till att lägga någonstans eftersom jag inte har så små utrymme i mitt hus)... och jag har fullt med liknade grejer... alldeles för lite väggpanel... målarfärg som stått i källaren i 20 år och torkat in... o.s.v. i all oändlighet... och då har jag ändå trott att jag inte längre är en "kan vara bra att ha-kille"... vilket ju då naturligtvis inte är sant... vissa ränder sitter djupt.
.
Varför lura sig själv?
.
När jag dök ner i några av lådorna så var det som att göra en tidsresa till mitt liv som aktiv missbrukare... det enda som var "nytt" i de lådorna var i så fall ett och annat musbo... och jag erkänner utan omsvep att jag inte längtar tillbaka till den tiden... jag är inte ens intresserad av att träffa den killen som jag var då... så det kändes förbannat bra att slänga de lådorna... ut med det gamla... in med det nya... förändringar är ju för det mesta något väldigt positivt... någonting som jag kan skriva under på... mitt liv blir bara bättre och bättre... och jag vill ha mera av allt det underbara... så klart... och då är det bra att städa bort gammal skit.

Kommentera inlägget här :