Film...

... är bäst på bio.
.
Det är väl inte så många som säger emot mig när jag påstår att film gör sig bäst på bio... och igår så var jag och kollade på Jack bönskjälken... och här upplevde jag ett av alla de tillfälle då det är en ren gåva att inte ha "hängt med" i livet... för jag visste i stort sett inte ett endaste dugg om denna sagan... och det är ju rätt shysst när det gäller film och sånt... det är ju betydligt roligare att se på en film och bli överraskad... även om jag nog i ett väldigt tidigt stadium (typ efter 15 sekunder) fattade att killen (Jack) skulle få både prinsessan och halva kungariket... vissa grejer passar sagor väldigt bra... som att de levde lyckliga i alla sina dagar.
.
I "the true story" (ett framtida filmprojekt) så kommer det att sluta som i sagan... så klart.
.
Vad jag däremot inte är riktigt lika imponerad av är 3D... kanske för som mitt biosällskap påpekade... att det måste till en lite speciell biograf och filmduk för att effekterna ska funka optimalt... nu blir det mest en grej när man sitter och rättar till glasögonen som inte riktigt passar... det kan lika gärna kvitta med andra ord... men filmen tyckte jag var bra i alla fall... jag gillar sagoberättelser på bio... de påminner mig om min egen verklighet... allra helst det där med att "så levde de lyckliga i alla sina dagar".

Kommentera inlägget här :