Talardag...

... i Göteborg.
.
Idag så tänker jag göra flera saker samtidigt... inte riktigt på samma gång men på samma dag i alla fall... efter att jag hunnit vakna i lugn och ro med frukost, kaffe och allt vad det kan vara så tänker jag ta mig iväg till Johanneskyrkan i Göteborg och hänga lite med mina NA-vänner... men... jag har även andra planer för dagen... t.ex. att gå på bio och kolla Ironman 3... det är ju sånt man kan syssla med när man är i den stora staden... hade vi haft bio i Brännebassalt så kan jag bara tänka mig vilken filmer som hade visats... kanske Åsa-Nisse... och då tänker jag på de svartvita filmerna från 40-talet... fast om jag ska vara riktigt ärlig så är vi rätt moderna i Brännebassalt också... teknikens under når långt... vi kan ladda ner film även ute i skogen... det tar bara lite längre tid.
.
Nu för tiden så spelar det ju ingen större roll var vi befinner oss... internet finns överallt.
.
Så det här med att bo ute på landet eller inne i stan betyder väl inte så mycket då det gäller hur vi kommuniserar med varandra... internet finns ju överallt... ett par knapptryckningar och vi är på... Bali... det är verkligheten 2013... men det finns fortfarande skillnader på Göteborg och Brännebassalt... jag kan ju t.ex. inte gå utanför dörren naken och ställa mig och kissa i Göteborg... det skulle nog inte bara bli dyrt... det skulle nog kunna bli lite jobbigt med grannarna också... eller?

Kommentera inlägget här :