Det blev ingen ny...

... toalettstol.
.
Ibland så blir det inte alltid som man tänkt sig... planer ändras och livet tar lite nya vägar... detta gäller i både stort och smått... som igår... jag hade ju tänkt att sätta in en ny polsk toalettstol... men när jag kollade lite närmare så blev jag en smula osäker på om den skulle passa... att det kanske skulle bli lite problem med att få den på plats så där direkt... vi skulle få besök på eftermiddagen... och vi ville inte ta risken av att inte ha en fungerande toalett när vi fick gäster... så toalettstolen fick vänta... var sak har sin tid... det gäller även för polska toalettstolar.
.
Behovet av en ny trappa är ingenting som jag kan blunda för... det är uppenbart.
.
Idag så är planen att börja snickra på vår nya trappa... men vem vet vad denna dagen har i sitt sköte... kanske något helt annat... fast jag tänker ändå agera "som om"... ta på mig mina snickarkläder och åka till lantmännen i Lidhult för att byta några bräder... och om Gud vill sätta igång med trappbygget... om jag däremot följer min terapeuts råd med att göra något fel på trappbygget kan jag inte lova er... jag vill nog göra rätt denna gång och bygga en ingång till huset som jag kan vara stolt över... vilket jag inte direkt kan påstå att jag är över den befintiga trappan.
 

Kommentera inlägget här :