En morgonpromenad...

... kanske?
.
Sitter och överväger att starta dagen med en liten promenad i skogen... och jag minns året då jag sprang genom årstiderna varje morgon... det är himla skönt att komma ut i naturen... ingen som är helt givet bara för att man bor på landet... tro mig.
.
Det är faktiskt hur vackert som helst här ute i Brännebassalt... mumma för själen.
.
det finns kanske någon som höjer lite på ögonbrynet när jag berättar hur lite jag vistas ute i naturen... det blir liksom inte av när man bor mitt i den... jag kan ställa mig i trädgården... men att gå en promenad i den vackra naturen gör jag alltför sällan... det är mycket lättare att gå in och sätta sig framför datorn eller lägga sig i TV-soffan... och det är väl inget fel i det... men faktum kvarstår... det är mycket skönare att sjunka ner framför en film efter en skogspromenad... jag känner mig helt enkelt lite "duktig" när jag fått i mig lite frisk luft.
 

Kommentera inlägget här :