Jesusfestivalen...

... i Älmhult.
.
Det är inte bara rockfestivalerna som har sina stjärnor... även jesusfestivalen i Älmhult har lyckats dra dit en riktig publikmagnet... en snubbe som väcker döda till liv och botar sjuka på löpande band... jag har precis läst om mirakelpastorn Jens Garnfelt i dagens blaska... visserligen så hade han visst "bara" lyckats väcka döda i Afrika än så länge... och det är väl inte så "bara" om ni frågar mig... synd bara att han konstigt nog inte hade lyckats dokumentera det hela... men å andra sidan så kanske det inte hade gjort sig så bra på film... "mirakel" blir kanske en liten aning "bättre" om de återberättas från mun till mun... det är i alla fall vad jag tror.
.
Visst tror även jag på mirakel... hur skulle jag kunna låta bli... jag är ju ett mirakel själv.
.
Att det händer mirakel lite här och där tvivlar jag inte en enda sekund på... en nykter alkolist och narkoman utan drogsug är inget annat än ett mirakel... men jag kan ställa mig lite tvivlande till en "mirakelpastor" som påstår att han väcker döda till liv... kalla mig gärna för "tvivlare" och paranoid om ni vill... men jag har väldigt svårt att ta en snubbe som Jens Garnfelt på allvar... därmed inte sagt att det inte är en bra affärsidé... man kanske skulle bli präst... en mirakelpastor... för jag tror ju på mirakel... och hur svårt kan det vara... egentligen... nu ska jag fortsätta på ett av mina små semestermirakel... att renovera min toalett.
 

Kommentera inlägget här :