Mina frukostvanor...

... håller i sig.
.
Tro det eller ej... men jag käkar fortfarande frukost på morgnarna... och det har blivit en vana eftersom jag bara gör det utan att tänka så mycket mer på det... fast idag så reflekterar jag lite extra... provar nämligen något nytt... müsli... egentillverkad (dock inte av mig) och... vilket förvånar mig... faktiskt riktigt god... jag var lite rädd för havret p.g.a. tidigare "havreupplevelser" men den rädslan kom på skam... kanske... jag vet inte än... kommer jag ändå att ha i lite frukt i morgon bitti... en sak vet jag i alla fall... jag kommer även i fortsättningen att uppgradera min frukost med husets müsli.
.
 
Det finns ingen hejd på nyttigheterna i mitt liv... här har ni en hel burk fylld av god müsli.
.
Jag kommer ihåg en föreläsning som jag var på för flera hundra år sedan (10 åtminstone)... det handlade om hälsa... och han (föreläsaren) sa att fysisk hälsa var en biprodukt... han menade att om du tycker om dig själv så lever du automatiskt hälsosammare... tänker lite mer på vad du äter... rör på dig... o.s.v... man bryr sig helt enkelt lite mer om sig själv om man njuter av livet.

Kommentera inlägget här :