Polsk riksdag...

... har ni säkert hört talas om.
.
Men har ni hört talas om att polsk meditation... för om jag nu sätter in en polsk toalettstol på min toalett idag så har jag byggt mig en polsk meditationsplats... eller är det bara jag som sätter mig ner och mediterar i några minuter när jag går på toaletten... för när jag sitter på dass finns det lite tid för eftertanke när jag sitter där i all min ensamhet och filosoferar över livet på livets villkor.
.
Och nej... en polsk toalettstol är inte gjord av papp... detta exemplaret är bara inte uppackad än.
.
Min polare tyckte att det var dumt att köpa en polsk toalett eftersom det inte fanns några reservdelar (i Sverige)... och det ligger säkert något i det... fast när jag tänker efter hur länge min svenska toalett har varit lite småtrasig så tror jag inte att det spelar så himla stor roll i mitt fall... allra helst inte när du kan köpa tre polska toalettstolar till samma pris som jag mycket väl kan tänka mig reservdelarna till den svenska stolen hade kostat... så nu håller jag tummarna för att jag ska få den på plats idag... känner att jag har ett allt mer tryckande  behov att meditera en liten stund... det blir nog en sista meditation på svenska innan jag byter altare.

Kommentera inlägget här :