Semester...

... ska jag ha nu.
.
Efter att ha hängt på stranden i Tylösand i några veckor så är det då dax för mig att ta semester i några veckor... vad jag ska göra vet jag väl inte riktigt mer än att jag ska ta tag i lite "typiska" semestergrejer för oss som har hus... semestern är nämligen den tid på året då man jobbar som mest om man har hus... det ska sågas ner några träd... bytas en ytterdörr... fixas en parkeringsplats för våra bilar... och sättas in en varmvattensberedare samtidigt som det helst ska hinnas med att renovera en toalett på övervåningen... lätt som en plätt för den som är lite händig... tror jag.
.
 
Det finns alltid någonting att göra om man har ett hus... man blir aldrig färdig.
.
Egentligen så kan jag se alla dessa saker som vi har att göra som ett insatt kapital på "må bra banken"... för en sak vet jag med säkerhet och det är att det känns himla bra att investera i bra saker för oss själva... och att bo så bra som möjligt är en sådan sak... det är skönt om varmvattnet räcker till alla... eller att hallen är några grader varmare... att slippa gå i lera och sörja varje gång man parkerar... eller att få några extra soltimmar... för att inte tala om hur skönt det hade varit att ha ett extra och väl fungerande badrum till våra gäster.
.
Ja som sagt... nu ska jag ha semester i några veckor.

Kommentera inlägget här :