Storstadens...

... alla äventyr.
.
Det är lite skoj att komma upp till min gamla hemstad Göteborg lite då och då... nu var det visserligen väldigt länge sedan jag bodde här uppe permanent... och det känns nog inte så mycket som att komma hem längre... en känsla som faktiskt hängde kvar i några år efter jag flyttat ner till Brännebassalt... nu för tiden så är det lite mer av att komma upp till den stora staden... även om Göteborg inte är så himla stort egentligen... men om man jämför med Brännebassalt så är skillnaden ganska markant... ta bara en sån grej som att här kan jag välja att gå på bio lite när jag vill... nästan vilket tid som helst... och se de senaste filmerna... eller att kunna gå ner till ICA  och handla klockan halv 11... på kvällen.
.
Och över alltihopa så lyser moder sol...
.
Jag tycker att mångfalden berikar mitt liv... för det himla skönt att bo ute på landet... samtidigt som jag gillar att strosa omkring på gatorna i Göteborg... två helt olika liv i två helt olika världar... jag är verkligen en lyckligt lottad kille som har möjligheten att välja... inte bara att jag vill vara drogfri ännu en dag utan även var jag vill tillbringa min dag... idag väljer jag att njuta av staden brus... tjoho.
 
 

Kommentera inlägget här :