Teknikens...

... under.
.
Egentligen så är det overkligt... det var det i alla fall för några år sedan... men att som nu sitta i en bil med min dator i knät och skriva en blogg har blivit vardag... uppkopplad... överallt och alltid... nu för tiden är jag tillgänglig 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan... och tro det eller ej... just nu så ringde en telefonförsäljare till mig och ville att jag skulle uppgradera något slagt hotellkort som jag tydligen hade... och då samtidigt få ett fungerande mastercard... själv tyckte jag att det lät lite intressant innan jag tittade min bättre hälft i ögonen och blev betydligt förståndigare på väldigt kort tid... vad ska jag med ett mastercard till nu när jag blivit skuldfri... och inte vad det gratis heller... 200 kronor om året skulle det kosta mig... för att kunna dra på mig lite större skulder... nä jag tror inte det... tack men nej tack,
.
Telefonförsäljaren hade nog inte bara mitt bästa för ögonen... utan var mest ute efter mina stålar.
.
Att vara uppkopplad är på både gott och ont... himla bekvämt att bara vara några knapptryckningar ifrån all tänkbar information från var som helst... men ibland lite stressat att alltid kunna vara tillgänglig... för inte fan stänger jag av telefonen eller struntar i att kolla mailen bara för att jag har semester... nä... då kan man ju missa något... att vara uppkopplad har nästan blivit som en drog för mig... och det var minsann inte lätt att lämna in min iPhone på verkstad förra veckan... abstinensen slog till direkt... men nu har det gått en vecka... och jag har överlevt... utan FB på min telefon med knappar... kommer ni ihåg dem... de fanns för några år sedan... telefonerna med knappar... man får trycka flera gånger på en knapp för att komma till rätt bokstav när man skickar ett sms... och det finns inga hjärtan eller smilegubbar heller... det känns som om jag har åkt tillbaka i tiden.
 

Kommentera inlägget här :