Att julhandla...

... på Frölunda Torg.
.
Vi tog en sväng till Göteborg igår och jag blev avsläppt på Frölunda Torg... där har jag ju varit förr tänkte jag och blev nästan en smula nostalgisk... DEN känslan försvann direkt... Frölunda Torg är INTE direkt samma sak som när jag var där senast... visserligen så kände jag igen David Bagare från förr men annars så hade det köpcentrat blivit så himla mycket större... och ja... jag gick vilse... hela tiden.
.
Det är rätt mycket folk ute och julhandlar i dessa dagar... 
.
Nu var väl i ärlighetens namn inte det hela världen... värre var den förlamande ångest som drabbade mig när jag steg in genom portarna... ångesten att handla julklappar utan att ha en aning om vad jag skulle köpa... då blir liksom ett köpcentra där man kan köpa precis ALLTING bara... för mycket... min hjärna brann upp på två sekunder och jag kände mig helt handlingsförlamad... att gå omkring bland alla dessa affärer utan att veta vad jag skulle handla var fruktansvärt... tomheten mellan mina öron ekade... fast så här i efterskott när jag (med viss hjälp) ändå lyckats handla de flesta julklapparna så kan jag le åt äventyret på Frölunda Torg... inte minst när jag står i en affär där jag efter att ha förhandlat... kommit överens... betalat... och ångrar mig efter att de i affären redan hunnit slå in julklappen... då... begär jag pengarna tillbaks på mitt konto och häver köpet... vilket expediten lyckas med efter massa krångel och stort besvär... undrar hur poppis jag var i den affären på en skala mellan 1-10.
 

Kommentera inlägget här :