Att sätta färg...

... på mina känslor.
.
Jag fick i uppgift av min terapeut att sluta analysera mina känslor så himla mycket... och istället bara känna på dem... vad och varför och alla andra frågor kunde vänta... vi startade direkt med några "stanna upp-övningar" där jag fick sätta färg på mina känslor... kan låta hur flummigt som helst men tro mig när jag säger att det var allt annat än flummigt för mig... för det finns dagar då jag tror att jag håller på att bli galen... då jag bor mellan mina öron och tänker tankar som nästan får mig att tappa andan... surret mellan mina öron är minst sagt... besvärande.
.
Det finns dagar då kommitén mellan mina öron skapar ett fullständigt kaos av känslor i mig.
.
Jag fick med mig ett "hjälpmedel" från terapeuten... en lapp som jag har i min ficka nu... där det står hur jag ska göra när "kommitén" mellan mina öron väsnas för mycket... en lapp som berättar för mig att jag ska stanna... observera... acceptera... och lämna (släppa taget).
.
Jag tänker göra så gott jag kan... och tycker att det låter vettigt... "kommitén" protesterar högljutt... och det känns nog... rött?
 
 
 

Kommentera inlägget här :