Förvisad...

... i mitt eget hus.
.
Jaha... tjejligan kommer visst på besök idag... det ska tydligen julbakas hemma hos oss... och då är det ju tur att man bor i ett stort hus eftersom jag naturligtvis inte för en enda sekund hör hemma i det sällskapet... inte idag i alla fall... så jag kommer att fly upp på övervåningen... till TV-soffan... det passar mig alldeles ypperligt... känner att jag behöver en dag med att göra ingenting... möjligtvis så kanske jag sätter mig och målar en tavla med en bra ljudbok i öronen... den som lever får se.
.
 
Jag tycker att det är så himla vackert när den första snön faller och lyser upp Brännebassalt.
.
Men först så kan jag tänka mig en liten promenad med hundarna genom skogen... för just nu så börjar snön falla utanför vårt köksfönster... och det är ju så himla mysigt här ute i skogen när det har snöat... en promenix i snöfallet... en i det närmaste helt magisk upplevelse om jag får säga det själv... klädd i varma kläder på promenad genom snön som faller i tystnaden mellan de stora träden... helt underbart.
 
 

Kommentera inlägget här :