Handlingsförlamad...

... är inte skoj.
.
Jag har varit i det närmaste helt sinnessjukt trött den senaste tiden... och det är som om jag skapar detta tillstånd helt på egen hand... ju mindre jag tar för mig dessto mindre får jag gjort... och att ligga på min TV-soffa och kolla på TV-serier gör inte det hela bättre... tur att jag bestämt mig för att göra annorlunda idag... det blir en bio i stan istället... fast innan dess så har jag gett mig fan på att flytta upp en massa prylar på vinden så att vi kan bygga ett gästrum till innan julen... inte för att jag har så himla massa enegri utan mer för att jag har fattat att jag behöver fylla på mina batterier för att börja fungera överhuvudtaget... ska jag ta mig ur min egenskapade handlingsförlamning så tror jag inte att det finns några genvägar... det är bara att bita i det sura äpplet och gå till handling,,, göra saker som jag inte orkar för att få tillbaka... orken.
.
Det krävs lite ansträngning för att orka... 
.
Man jag känner hopp... för jag behöver inte göra allt på en gång... bara starta den process som jag tror på... trygg i min förvissning om att tro kan förflytta berg... eller åtminstonde grejer från ett rum upp på en vind.
 

Kommentarer :

#1: Johanna Catwitch

Det där är våg planeterna Peter. Libra. På varje period av stor aktivitet följer ett lika stort behov av vila i samma mått. Tro mig, det är så det är. Vågplaneterna följer i er familj från mammas sida. Du har gjort otroligt mycket sista tiden, byggt och grejat. OM MAN ÄR TRÖTT..då ska man vila. Det blir kroppen som är din barometer på läget. Fysiskt och psykiskt. Det är inget fel att ligga på soffan. Alla som känner dig vet hur mycket du fixar trixar flyr å flänger. Kanske denna Vinter blir den period som du catchar upp det du gett ut på många andra stationer ;)
kram xx

Svar: Jag hoppas att det är som du skriver... för helt ärligt så är jag himla trött på att vara trött.
peter

skriven

Kommentera inlägget här :