Rutiner...

... och struktur.
.
Rutiner är ju bra... utan dem så skulle jag inte sitta här och skriva en blogg just nu... nä... jag skulle fortfarande högst sannolikt ligga i sängen och sova... för utan rutiner så hade jag inte gått upp när jag är trött och vill ligga kvar i sängvärmen... jag hade inte heller kommit till jobbet i tid... någongång... och jag skulle med all sannolikhet aldrig någonsin gått ner på gymmet... och listan skulle kunna göras mycket längre... rutiner är kort sagt viktiga för mig för att jag ska få mitt liv att fungera... göra saker som är bra för mig trots att jag kanske för stunden inte har någon större lust... rutiner kan kanske tyckas en aning trista... men utan dem så skulle mitt liv nog inte se så himla bra ut... och det behövde jag påminna mig själv om just nu.
.
Utan rutiner och struktur så är jag övertygad om att mitt liv snabbt skulle bli en aning rörigt.
.
Rutiner och struktur låter kanske inte så himla skoj... spontanitet och impulsivitet låter ju betydligt mer spännande... paradoxalt nog så får jag genom mina rutiner och struktur mer tillfäller att aggera spontant och impulsivt... det är ju lättare att slappna av och släppa taget när jag redan gjort vad jag ska göra.
 

Kommentera inlägget här :