Julbord...

... på VågaVa.
.
Idag så är det då dax för det årliga julbordet på VågaVa... strax åker jag och min kärlek till Ljungby för att vara med i de sista förberedelserna innan vi slår upp portarna till julskinkan klockan 13.00... det enda jag vet med säkerhet är att det kommer att komma massor av människor... våra julbord har blivit populära... kanske för att de är gratis men jag föredrar att tro att det måste bero på att det är så himla oemotståndligt trevilgt att hälsa på uppe hos oss på VågaVa.
.
VågaVas julbord har genom åren som gått vuxit och blivit allt större... och större.
.
Jag kommer ihåg för inte allför många år sedan då vi hade vårt första julbord... 15 färdiga jultallrikar och så stekte vi väl upp lite köttbullar och en omelett på en spis som var strömförande och direkt livsfarliga att jobba på... skillnaden mot idag är häpnadsväckande... vi räknar med 150 personer och radio Kronoberg kommer att sända direkt på plats hela eftermiddagen... det är inte utan att vi har vuxit som förening... och det är ju bra trots att vårt ultimata mål är att avskaffa oss själva... att det inte ska behövas föreningar som VågaVa överhuvudtaget... men det är en lång väg dit där vi tillsammans har utrotat allt missbruk och utanförskap... först måste vi nog växa innan vi kan nå det målet... för missbruk och utanförskap finns det ju fortfarande alldeles för mycket av.
 
 

Kommentera inlägget här :