Jullov...

... i 12 dagar.
.
de senaste åren så har jag befunnit mig på resande fot under julhelgen... så blir det inte i år... istället så ska vi stanna hemma och fira en snöfri jul i Brännebassalt... och det är en skön känsla som sprider sig i min kropp när jag tänker på att jag ska vara ledig 12 dagar i ett sträck... en väldigt välbehövlig vila kan jag tycka... behöver verkligen några dagars helt kravlös avkoppling här ute i skogen... och ta dagarna lite som de kommer.
.
Det enda vi saknar är väl snön här ute i det annars väldigt juliga hemmet i Brännebassalt.
.
I helgen ska vi hugga en gran och julpyssla lite här hemma... knäcken som min älskling lagar är så himla god att den tar slut hela tiden så det finns alltid något att göra (läs koka mer knäck)... skinkan väntar vi med till dan innan julafton då det börjar droppa in lite väldigt välkomna julgäster... det blir några dagar med nattgäster och det ska bli skoj tycker jag... jag gillar att ha jullov här hemma i Brännebassalt... jättemycket.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :