Zombiegrisen...

... och julen.
.
Det tillverkades marsipanfigurer i Brännebassalt under helgen som gick... och min mycket händiga och duktiga flickvän snodde ihop ett par tomtar med sina flinka fingrar på några minuter... det såg väldigt enkelt ut tyckte jag... och jag har ju alltid trott mig själv vara något av en konstnär när det gäller att forma marsipan... ungefär som jag tidigare trodde att jag säkert kunde bli fotbollsproffs i Italien om jag bara tränade en vecka eller två... att jag egentligen inte har någon bollkänskla överhuvudtaget är någonting som jag helt lyckas förtränga... och tyvärr måste jag nog erkänna att min tid som marsipankonstnär var... rätt kort... och intensiv... jag lyckades i alla fall med viss stolthet och fingrar som vid tillfället kändes ungefär lika smidiga som ett par falukorvar tillverka två... zombiegrisar.
.
Snön ligger vit på taken... och endast tomten och zombigrisarna är vakna.
 
 

Kommentera inlägget här :