Ärligt...

... talat.
.
Det är himla skönt att stiga upp tidigt... men helt ärligt så vaknade jag inte riktigt med känslan av att detta är ännu en dag i paradiset... nä... alla dagar är inte underbara... och det är ju precis som det ska vara så klart... livet på livets villkor ser ut så... ömsom vin ömsom vatten... att det sen för en alkolist som jag kan bli lite överdrivet mycket vin kanske är någon som jag ska tänka lite på... fast å andra sidan så har jag druckit en helt del vatten de senaste 15 åren också... och om jag ska vara riktigt ärlig så var väl egentligen inte vin min grej heller... det som jag gillade bäst med de där druvurna var nog fan Grappa... det gav liksom lite snabbare resultat... för jag drack ju inte vin för att det var gott utan för att bli full... lite som med vattnet faktiskt... för även om vatten kan vara nog så gott så dricker jag nog mest för att jag är törstig.
.
Garanterat både mygg och knottfritt i Brännebassalt just nu... fast jag sitter ändå inomhus.
.
Kaffet smakar bra... det är mysigt med alla stearinljus... tyst och lugnt runt omkring mig... och visst är förutsättningarna ypperligga för en underbar dag i paradiset... fast just nu i skrivande stund så känner jag mig mest lite låg... och det är helt okej... jag är inte tvungen att sitta ute vid mina trädgårdsmöbler bara för det är mygg och knottfritt just nu... och jag är inte tvungen att le och låtsas att jag mår på ett sätt som inte är sant... jag behöver bara vara... acceptera saker och ting som de är... och helt ärligt... det finns en tid för allt... vissa dagar känner jag mig lite låg och då behöver jag ju acceptera det... självklarheter... precis som det är skönare att sitta inomhus en kall vinterdag.

Kommentera inlägget här :