Att göra någonting...

... för någon annan.
.
Idag så ska jag iväg på ett distriktsmöte med mina vänner i NA... vi ska göra service... vilket i praktiken faktiskt till största delen innebär att vi ska göra någonting för någon annan... för själva anledningen till att vi träffas är ju att vi ska göra vårt bästa att följa vårt enda huvudsyfte... vilket är att föra budskapet vidare till den beroende som fortfarande lider i sitt missbruk... och vårt budskap är att det finns ett liv utan droger... ett liv bättre än vad någon av oss säkert hade vågat drömma om... och så har vi då kommit på att det bästa sättet att behålla någonting är genom att ge bort det... och att föra budskapet vidare är någonting som JAG mår himla bra av.
.
Ett drogfritt liv är någonting som ALLA narkomaner och alkolister borde få ett erbjudande om.
.
Konstigt nog så har jag nog inte hittat någonting som funkar bättre för mitt egna mående än att göra någonting för någon annan... och då ska ni veta att jag verkligen försökt... länge och på ALLA möjliga sätt och vis... men paradoxen i att göra någonting för någon annan är att det är då vi gör någonting för oss själva... det var som en snubbe sa på ett konvent för ett tag sedan... "Jag kan åka på ett konvent för någon annans skull" ... Och idag så fattar jag i mitt hjärta vad det var han menade... det är verkligen sant när vi säger att vi kan bara behålla någonting genom att ge bort det... för gåvan är ju att ha någonting att ge bort.

Kommentera inlägget här :