Godmorgon...

... måndagsmorgonen.
.
Så var det då måndag igen... och väldigt mycket vardag... fast å andra sidan så är måndagsmorgnarna nu för tiden ganska trevliga... inte alls som de var en gång i tiden... måndagarna på den tiden då jag både hade jobb och missbrukade var fasansfulla vill jag minnas... gruset i ögonen gigantiskt... ångestklumpen i magen fasansfullt tung att bära... för att inte tala om de fruktansvärda sanningar som började uppenbara sig i mitt medvetande... om allt som hade kunnat hända under helgen som gått... kort sagt... måndagsmorgnarna som en arbetande aktiv missbrukare var inget jag längtade efter.
.
Idag så ska vi presentera för pressen hur en liten del av vården för en missbrukare ser ut i verkligheten.
.
Det är skillnad på måndagarna nu när jag är drogfri... som idag... om någon timme ska vi ha en presskonferans med brukarrådet... och det ser jag fram emot... för vi ska presentera brukarrevisionen vi genomförde på PIVA Varberg i somras... en revision där de som var intagna på avdelningen fick ge sin syn på hur det var att nyktra till på den avdelningen... vi snackar om hur vården ser ut när du är intagen för avgiftning... ur ett brukarperspektiv.

Kommentera inlägget här :