Himla tidigt...

... att stiga upp.
.
Klockan ringde 05.25 i morse... och jag skulle ljuga om jag säger att jag hoppade ur sängen pigg som en mört... lite väl tidigt för mig kan njag tycka... men visst... jag steg upp direkt och låg inte kvar i sängen fast det kändes alldeles extra varm och skön denna morgon... jag är av den åsikten att när klockan ringer så går jag upp... att ligga och somna om flera gånger innan jag hasar mig upp ur sängen är inte riktigt min grej... det skulle ge mig helt fel signaler på hur jag vill möta min dag... att somna om innebär ju att jag på ett mycket praktiskt sätt berättar för mig själv att jag hellre ligger kvar i sängen än går upp och välkomnar ännu en ny dag fylld med möjligheter... och en sådan dag vill ju inte jag missa... så jag går upp direkt när klockan ringer.
.
Om en dryg timme sitter jag på tåget på väg till Lund... för att delta i ett pappa-projekt.
.
Idag så ska jag medverka i ett "pappa-projekt" på universitetet i Lund... och jag är väl inte riktigt på det klara med vad det innebär... än... men jag är helt övertygad om att det kommer att bli intressant... min erfarenhet av att medverka i saker och ting arrangerade av Lunds Universitet är väldigt positiv... jag har ju gjort det förut... och även denna gång så tror jag att vi på något sätt att samarbeta med studenter från skolan... det ser jag fram emot... men annars så får jag be om att återkomma med en liten rapport om vad ett "pappa-projekt" nu kan vara för något... i vilket fall som heslt så ska det bli spännande att ta reda på det.

Kommentera inlägget här :