Ljus...

... och värme.
.
När jag är hemma så har jag börjat använda mig av stearinljus... de ger ett mycket behagligt sken och sprider inte bara den direkta värmen utan även en annan skön känsla av... värme... bara att vakna på morgonen och käka lite frukost och dricka en kopp kaffe vid köksbordet framför min dator ger mig sinnesro... stearinljusen ger mig ett inre lugn... lite av samma känsla som att sitta framför en brasa i trädgården... det är något visst med eld... något rofyllt och mycket behagligt.
.
Det är himla behagligt och rofyllt med levande ljus...
.
En sak som jag märkt den senaste tiden och som ett direkt resultat av att jag snöat in lite på hur det ser ut i mitt hem... är resultatet av att ordna det lite trivsamt runt mig... det känns nästan som om jag håller på att flytta hem på riktigt... nu kan man fundera lite över vad jag då bott de senaste trettio åren då min adress varit den samma... men sanningen är nog att jag mest förvarat mig själv mellan mina väggar... väldigt tragiskt eftersom jag ju bor hur häftigt som helst... men har man inte ro i sig själv är det ju himla svårt att finna ro någon annanstans.

Kommentera inlägget här :