Personlig...

... utveckling.
.
Jag är ju en så lyckligt lottad kille att jag har tillgång till ett program som jag kan använda mig av för att tillfriskna... och även om det ibland varit lite si och så med fliten när det gäller mitt stegarbete så kan jag inte säga annat än att det funkar... och att det funkar himla bra... det är rackarns listiga frågor som vi i NA har lyckats knåpa ihop i vår stegarbetarguide... för beroende av beroende är ett lyckat koncept.
.
Tillsammans kan vi göra det vi inte klarade av att göra själva... NA är bra för mig... på många sätt.
.
Nu har jag kommit till ett läge i mitt liv då det händer väldigt mycket med mig själv... och det har tagit tid för mig att nå hit... "tid tar tid"... var det en snubbe som sa till mig en gång... och jag kan väl bara hålla med... vissa saker måste få ta den tid de behöver även om jag oftast vill vara klar redan igår... men har jag för bråttom så förvandlas ofta min personliga utveckling till någonting som jag skulle kunna kalla för... personlig inveckling... och tro mig när jag säger att jag vet vad jag pratar om när det gäller just den biten... men skam den som ger sig... det går framåt även för mig... det kanske inte är stora steg för mänskligheten men det är sannerligen gigantiska steg för mig... jag har all anledning att vara stolt över mig själv... precis som alla andra som vågar sig på att göra en medveten personlig utveckling.

Kommentera inlägget här :