Verkligheten...

... en tidig lördagsmorgon.
.
Jag vaknade tidigt idag... kan visserligen bero på att jag la mig rätt tidigt i går kväll... och jag gillar grejen med att gå upp tidigt och få lite tid att vakna i lugn och ro... vilket kan behövas ibland... kanske t.o.m. för det mesta om jag ska vara riktigt ärlig... och det är inte utan att jag också börjar förstå att det händer en hel del i mitt liv just nu... det är min verklighet... vilket framstod rätt klart för mig efter att jag föreläst igår... när jag föreläser så brukar jag komma i kontakt med hur mitt liv ser ut för tillfället... och igår var inget undantag... ta bara det där med att ha börjat gå hos en terapeft... ojoj, vad det sätter igång känslor i mig... jag börjar närma mig verkligheten om mig själv... i mig själv... och det mina vänner... det är en himla spännande resa vill jag lova.
.
Det verkar som om jag snart inte hinner springa ifrån mig själv längre... och det är nog bra.
.
I hela mitt liv så har jag mer eller mindre sprungit ifrån mig själv... och det har jag nog behövt... alla mina masker och olika roller som jag levt i har hjälpt mig att överleva utan att gå sönder... så jag är tacksam över dem... men nu så är det dax att träffa killen bakom alla dessa masker... och tro mig när jag säger att jag ser fram emot det... för jag har ingenting att vara rädd för längre... jag vet att jag är en shysst kille och att det inte bor något monster inne i mig... bara en liten kille som också vill vara med... och jag kommer ihåg när jag pratade om den sidan i mig själv förra gången... då kallade jag den för... "lilla peter".
.
Nu fundarar jag på om inte "lilla peter" är mitt sanna jag... på riktigt.

Kommentarer :

#1: Gabriella.

Lycka till Peter med din resa att träffa dig själv. Det kommer bli jättebra. Kramen :)

Svar: tack...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :