Vill ni veta...

... sanningen?
.
Även om jag just nu faller fritt genom livet så förstår jag att sanningen är i förändring... det svarta hålet som jag besöker för tillfället finns där för att jag ska kunna se ljuset... för lika förfärligt hopplöst som det känns just nu lika himlastormande underbart har mitt liv också varit den senaste tiden... inte så mycket däremellan kanske eftersom jag ju trots allt befinner mig i ett psykosliknande tillstånd... kärlek för mig är... mycket... kanske lite för mycket om jag nu ska vara riktigt ärlig... fast å andra sidan så vill jag inte leva på ett annat sätt... mina känslor känns... det är sanningen... mina känslor känns precis hur mycket som helst... och visst... jag gör mig sårbar genom att gå "all in" i mina angelägenheter... men livet är till för att levas... fullt ut... och när jag lite tidigare idag märkte hur jag stänger av så blir jag lite rädd... för sanningen är att inte heller denna gång kommer mina känslor att döda mig... jag kommer inte ens att få mer än vad jag klarar av... och jag blir fan imponerad av hur levande jag är idag... för det känner jag... med all önskvärd tydlighet.
.
Jag fattar inte riktigt varför jag använde droger för att uppleva saker...när livet i sig är värsta resan.
.
Min sponsor har under flera år velat att jag ska våga stå kvar och känna på min sorg... och han har också berättat för mig att resultatet kommer att bli fantastiskt... jag kommer att få betalt i att även kunna känna på en lycka jag aldrig tidigare känt... för det är sanningen... livet i sig strävar hela tiden efter balans... så även för mig... och vill jag då flyga bland molnen så får jag faktiskt acceptera en och annan krachlandning... för att bara gå omkring på marken verkar inte vara något för mig... jag vill ju leva... fullt ut.

Kommentera inlägget här :