Ännu en dag...

... I kylan.
.
Jävlar vad kallt det är i Sverige... Och jag är inte riktigt utrustad för att vistas i kyla ... Eller rättare sagt ... Det behövs lite kompletteringar... Igår bytte jag mina gympadojor mot ett par varma skor... Underbart ... Idag så har jag provat på både mössa och vantar... Och det börjat nästan bli trevligt att knalla omkring i vinterlandet ... Eller nåja... Uthärdligt.
.
För om sanningen ska fram så gillar jag värmen mer... Trots att man svettas på natten så är varmt att föredra... Och det är inte vara vädret som blir varmare när det är varmt ... Vi människor blir också lite varmare i själen när det är varmt... Kanske för att vi tar det lite lugnare och inte springer från det ena stället till set andra i full fart ... Man orkar väl inte hålla ett vintertempo på sommaren helt enkelt ... Och då blir det lite ner tid över att ge till mötet med andra människor ... Och då menar jag mest de spontana snacken lite här och där som sommaren bjuder på... På vintern försvinner en hel del av dem ... Kanske för att bi fryser och är på väg någonstans mycket fortare än när det är varmt ute.
.

Kommentera inlägget här :