Ännu en gång...

... Sista natten. . Denna gången så hoppas jag faktiskt och lite förvånande att det verkligen är sista natten för denna gången... Det är faktiskt tid för mig att åka hem... Visst är det en smula vemodigt att lämna Bali... Det har varit en helt sagolikt fantastisk resa... Inte i mina vildaste drömmar trodde jag att jag skulle få en så helt underbar resa... Det känns nästan overkligt att tänka tillbaka på min tid här... Så många magiska stunder... Jag är verkligen en lyckligt lottad kille som har fått uppleva detta... Utan tvekan min livs resa... På alla möjliga sätt. . Satt för en liten stund sedan på Sanurs "nigthmarket" och njöt inte bara av maten utan även av miljön... Just då var jag den enda turisten och jag kunde sitta och studera det lokala vardagslivet... Och jag gillar vad jag ser... Ett väldigt avslappnat och självklart umgänge... Alla åldrar... Små familjeföretag som lagar underbara smårätter till ingen kostnad alls... Jag bara satt där och kände mig bara... Ja... Lugn kanske. . Jag längtar nog hem en smula... Det finns mycket hemma i Sverige som betyder väldigt mycket för mig... Det känner jag just nu.., så det är med blandade känslor jag lämnar Bali... Så många underbara minnen jag bär i mitt hjärta.... Och de största miraklen här nere handlar om det som finns på min insida... Bakom alla dessa jävla masker som jag bär omkring på.., jag hoppas och tror att det är en lite sannare och naken peter som flyger hem i morgon kväll. . Men först så tänkte jag ta en sväng ner till stranden i morgon bitti ... Jag fick höra att den Balanesiska befolkningen har en ceremoni längs hela stranden då man går man ur huse för att gå ner i vattnet för att bada... Tror att det är någon form av reningscermoni... För sen går visst alla hem och ber... Detta ska visst vara jättestort och alla är tydligen med .., så jag får väl ställa klockan så att jag hinner ner till stranden innan det är över... Det var i alla fall vad jag fick höra... Och jag gillar ju reningscermonier... De kan man inte få för mycket av känner jag.

Kommentera inlägget här :